Ahad, 29 Mei 2011

oh Aiskrim !


ASSALAMUALAIKUM

Lama sungguh tak meng-update blog. Dah berdebu, berhabuk, bersawang dah tempat ni. Al-maklumlah agak sibuk skit. Tengahfree dan rajin ni baik la sy update sebelum kesibukan dan kemalasan melanda. Ok kali ni sy nak bercerita pasal kegemaran dan kegilaan sy yg tak terhingga kat satu benda ni. Bukan lah benda sebenarnya tetapi makanan. Selain cili padi yang boleh buat air liur saya tup2 meleleh, ada satu lagi makanan yg memang sy tak leh tahan kalau nampak. Makanan tersebut ialah aiskrim ! Obses yg teramat sgt sampai kan tak makan nasi pun tak apa janji dapat mkn aiskrim. Amboi ! bukan main lagi kan tapi itu la sebenar2nya :D

Banyak jenis aiskrim yg ada jual kat Malaysia ni. Antara kegemaran sy ialah:



Tutti Frutti - my MOST fav ! :)

Haagen Dazs

Baskin Robbins


Lecka - Lecka


Ben & Jerry's

Moo Cow


McFlurry


Cornetto



Tak lupa juga aiskrim zaman sekolah rendah dulu2 nun. Menjadi favourite sampai sekarang kot ! :D



Aiskrim pop

Aiskrim Malaysia

Satu kepuasan dan satu kenikmatan kalau dapat makan aiskrim. Lebih2 lagi time2 panas. Peh lazat sungguh ! Tak kira lah aiskrim apa, perisa apa, warna apa selagi namanya aiskrim sy NGAP! je semua :pIngat budak2 je ke suka aiskrim ? orang tua pun suka tau gak :p

having a great time together with frozen yogurt :)


yummy ! : D


p/s : Nak duduk dalam peti aiskrim tu boleh ? :p

7 ulasan:

izani amirul berkata...

peh.....dap eh...haha

Syafiqa.Hamdan berkata...

sedap2. hehe. bile mirul nk blnje pqa aiskrim ?? :p

izani amirul berkata...

tp....slalu..pqa yg blanje..hahaha...

Syafiqa.Hamdan berkata...

haha so lps ni mirul lak la yg blanje tau2. haha

Abet90 berkata...

oit anta tutti frutti.. penang xdak lagi

SyafiQa.HamdaN berkata...

eh ada laa. kt island plaza n coming soon kt queensbay. haa. haha

Miera Egoiz berkata...

sedap nyeee....xpenah ase lgi tutti fruity 2..bg cdangan ckit pe yg sedap..:)
btw..follow me back dak cantik :)

Catat Ulasan